fbpx

SEAT Leon

Se priser Book prøvetur

SEAT Leon

Er du klar til at stjæle rampelyset?

Nyt design, bedre opkobling, mere plads. Det er køreglæde. Det er den nye SEAT Leon.

Nyt designsprog

Den nye SEAT Leon er fortolket i det samme designsprog, som SEAT introducerede med SEAT Tarraco. Det er et kontrastfyldt design, hvor skarpe linjer komplimenteres af blødere kurver, som giver den nye Leon et spændende og øjeblikkeligt genkendeligt udseende, der emmer af personlighed.

Samtidig er LED-teknologien blevet en integreret del af designet. De tilbagetrukne LED-forlygter, der kan fås med fuld LED-teknologi, giver Leon en “øjenbryns-effekt”, når man betragter bilen forfra. Bagendens markante, nærmest skulpturelle design understreges af LED-lys fra baglygte til baglygte. Vælg din Leon med dynamisk blinklys både for og bag for et endnu mere iøjnefaldende udseende.

Minimalistisk interiør

Interiøret er minimalistisk, og funktionalitet og føreren er i centrum.

Omdrejningspunktet på det slanke og enkle instrumentbord er infotainmentskærmen på op til 10″, som du kan styre med håndbevægelser eller stemmestyring, hvilket reducerer behovet for fysiske knapper. Samtidig er skærmen rettet mod dig, så du ikke behøver dreje hovedet. Skærmen kan arbejde sammen med et 10,25 tommer stort digitalt cockpit. Det samme er bl.a. muligheden for et Climatronic-klimaanlæg med tre zoner, KESSY-nøglefri betjening til alle døre og trådløs Apple CarPlay.

Altid online

Din nye SEAT Leon er altid online, fordi den har indbygget eSIM. eSIM understøtter bl.a. automatisk nødopkald, hvis bilen har været involveret i en ulykke. Med eSIM er det også muligt at bruge den nyeste generation af SEAT Connects onlinetjenester. Så kan du f.eks. låse og låse din nye Leon op ved hjælp af din smartphone, ligesom du kan få en alarm, hvis bilen overskrider en hastighedsgrænse, som du har fastsat, eller kører ud af et bestemt område, som du har afgrænset.

SEAT Connect App er ekstra smart til SEAT Leon e-HYBRID Plug-in, for så er det muligt at fjernbetjene klimaanlægget, så du sætter dig ind i en opvarmet kabine på kolde dage og en kølig kabine på varme dage.

Den sikreste SEAT nogensinde

Den nye SEAT Leon er den sikreste SEAT nogensinde. Den er designet til at se mere af sine omgivelser og reagere på forhindringer eller pludselige bevægelser fra andre bilister takket være opdaterede og helt nye avancerede køreassistentsystemer (ADAS). Kombinationen af teknologierne betyder, at den nye SEAT Leon beskytter dig optimalt, uanset hvilken situation, der opstår, når du sidder bag rattet.

ADAS-Systemer

De nye ADAS-systemer inkluderer Dynamic Chassis Control, forudseende adaptiv fartpilot, eller Predictive Cruise Control, som er en videreudvikling af den adaptive fartpilot. Predictive Cruise Control bruger billeder fra kameraet i forruden og data fra navigationsanlægget til at holde øje med sving og fartgrænser og tilpasser farten derefter.

Som noget nyt kan du også få din nye SEAT Leon med Exit Warning, som advarer dig, hvis du er ved at åbne sidedøren, så en cyklist eller en bil kører ind i den.

Nye motorer, mild-hybrid og plug-in-hybrid

Den nye SEAT Leon kan fås med et bredt udvalg af drivlinjer i form af brændstofmotorer med og uden mild-hybrid-teknologi og som SEATs første plug-in hybrid. Plug-in hybriden har en elmotor på 75 kW (102 hk) og en TSi-benzinmotor på 156 hk. Sammen yder de 204 hk. Batteriet er på 13 kWh og har en rækkevidde på ren el på 50 km (WLTP).

Ligeledes er mild-hybrid-teknologien en nyhed. Det er motorerne 1.0 eTSI DSG med 110 hk og 1.5 eTSI DSG med 150 hk, som er udstyret med en remdrevet 48 V startermotor og et 48 V litium-ion-batteri. Batteriet opsamler energien fra opbremsninger, som startermotoren så bruger til at hjælpe benzinmotoren ved accelerationer og til at trille på el alene. Det sparer brændstof og mindsker CO2-udledningen.

Shift-by-wire

Udover de nye hybrid-alternativer er den nye Leon også den første SEAT til at benytte automatgear-teknologien, shift-by-wire, hvor dit gearvalg elektronisk bliver overført til gearkassen. Det betyder, at den normale DSG-gearvælger, der lignede en gearstang, er erstattet af en lille gearvælger, der optager minimal plads mellem forsæderne.