Gode råd om bilkøb

Der er mange ting du skal tage stilling til, når du overvejer at købe en ny bil, uanset om du er førstegangskøber eller har haft bil mange år.

Skal bilen være fabriksny eller brugt? Hvad er forskellen på garanti og reklamationsret? Gælder reklamationsretten også på en brugt bil? Hvordan forsikrer du bedst din bil? Hvad er dine muligheder for at finansiere din nye bil?

Hos Storgaard Biler vil vi gerne hjælpe dig med at komme rigtig godt i gang med dit bilkøb. Derfor har vi på disse samlet en masse gode råd til dig som bilkøber.

Ny eller brugt?

Du kan være helt tryg, når du køber din bil hos os, uanset om du køber en fabriksny bil eller en brugt bil.

Både SEAT og Hyundai tilbyder fabriksgaranti på deres nye biler. Det betyder, at hvis din bil går i stykker eller der er fejl på den, inden for garantiperioden, så reparerer vi bilen, uden at du skal betale for det.

Hvis du køber en brugt bil hos os, kan du være sikker på, at det er en kvalitetsbil. Inden vi sætter en bil til salg, bliver den grundigt gennemgået af vores mekanikere. Derudover har du altid to års reklamationsret på din brugte bil. Du kan læse mere om, hvad fabriksgaranti og reklamationsret betyder for dig som bilkøber her.

Finansiering

Vi vil gerne hjælpe dig med at realisere dine bildrømme. Derfor tilbyder vi også finansiering af dit næste bilkøb, ligesom vi hjælper med at tage hånd om restgælden, og vi tager os af alt det praktiske papirarbejde.

Dine finansieringsmuligheder og vores finansieringspartnere kan du blive klogere på her.

Service og reparation

Vi er autoriseret og prisbelønnet værksted. Vores personale er højt fagligt uddannet, ligesom vores mekanikere jævnligt efteruddannes i de nyeste teknologier. Vi servicerer og reparerer alle bilmærker – og inddrager dig i hele reparations-processen, så du ved præcis, hvad vi har lavet.

Du kan læse mere om vores værksted, serviceeftersyn og reparation af din bil hos os, hvad du gør, hvis du har fået en skade og dine muligheder for at låne en lånebil på siderne her.

Forsikring

En god bilforsikring er vigtig, så du er dækket, hvis du kommer til at lave en skade på en anden bil eller en anden bilist. Faktisk er en ansvarsforsikring lovpligtig at have som bilejer. Hvis du også gerne vil dække skader på dig selv og din bil, skal du tegne en kaskoforsikring.

Når du køber din bil hos os, kan vi tilbyde rigtig fordelagtige bilforsikringer med kasko. Det kan vi, fordi vi har et tæt samarbejde med IF Forsikring og Gjensidige Forsikring, ligesom vi tilbyder den eksklusive ABCforsikring og AutoBranchen Danmark/Mondux’ forsikring. Det betyder, at vi kan tilbyde en forsikring, som er skræddersyet til dit behov.

Er uheldet ude, og får du brug for vejhjælp, er hjælpen ikke langt væk! Faktisk har du adgang til gratis vejhjælp gennem SEAT og Hyundai.

Hvordan du tegner en af vores attraktive forsikringer til din nye bil – uanset om den er ny eller brugt – samt hvordan du er dækket og forsikringsbetingelserne, og hvordan du får vejhjælp, har vi skrevet om her.

Dine klagemuligheder som bilkøber

Som vores kunde skal du være yderst tilfreds med dit køb. Derfor vil vi gerne, at du fortæller os, hvis der er noget, du er ked af. Hvis vi ikke kan finde en løsning sammen, har du mulighed for at klage til Ankenævn for biler. Du kan klage over et bilkøb eller en reparation eller serviceydelse. Ankenævnet er uafhængigt og består af både forbrugerrepræsentanter og brancheorganisationer.

Klageprocessen og kontaktoplysningerne på Ankenævn for biler finder du her.

Bliv meget klogere på disse sider

Har du et spørgsmål, som ikke er blevet besvaret? Så kan vi helt sikkert stadig hjælpe dig. Ring på 75 17 36 22 og få en snak med vores dygtige salgs- eller værkstedpersonale. Du finder kontaktoplysningerne på vores personale her.